Blog o fotografii produktowej

Kiedy zdecydować się na zdjęcia obrotowe?

Kompozycja zdjęcia obrotowe

W jakim celu korzystać ze zdjęć obrotowych lub animacji produktów?

Zanim przejdziemy do opisania w jaki sposób fotografuje się obiekty w prezentacjach obrotowych, warto zaznaczyć do czego można takich prezentacji użyć.
  1. Pierwsze i najważniejsze – do pokazania produktu z każdej strony. Wiele produktów które fotografujemy w naszym studio jest dość skomplikowanych. Pokazanie produktu z każdej strony upewnia użytkownika w tym, że kupuje produkt którego szuka. Postaraj sobie przypomnieć ile razy rezygnowałeś z zakupu produktu nie będąc pewnym, czy na pewno spełni Twoje oczekiwania. Ten problem rozwiązują zdjęcia obrotowe 360.
  2. Prezentacji 360° możemy użyć również do pokazania ruchomych elementów produktów. Najłatwiej pokazać to na przykładzie:Przykład animacji pokazującej ruchomą część na zdjęciuJak możesz łatwo sobie wyobrazić, pokazanie tej funkcjonalności produktu na statycznym zdjęciu jest problematyczne, wymaga opisu lub naniesienia grafiki.
  3. Prezentacja produktów na targach, konferencjach i w prezentacjach biznesowych odbywa się zazwyczaj na telewizorach lub projektorach. Statyczne grafiki i tekst odchodzą do lamusa na rzecz przyciągających uwagę animacji i filmów. Budowany w ten sposób wizerunek firmy nowoczesnej, profesjonalnej i wychodzącej do klienta jest nie do przecenienia.

Jakie są zalety zdjęć 360°?

Wiesz już do czego możesz użyć prezentacji produktowych, ale co daje ich wprowadzenie na stronie?
  • Wzrost konwersji. Od 4% do 13% po wprowadzeniu zdjęć obrotowych. Kilka przykładów można znaleźć tutaj lub tu.
  • Prezentacje obrotowe są bardziej angażujące niż zdjęcia statyczne. Dzięki temu użytkownik spędza na Twojej stronie więcej czasu. To zaś oznacza, że zwiększa się szansa na konwersję i zapamiętanie marki.
  • Google lubi, gdy użytkownicy spędzają dużo czasu na stronie. Klasyfikuje ją wtedy jako bardziej wartościową. Dzięki temu, pozycja Twojej strony w wyszukiwarce wzrośnie.
  • Zmniejszona liczba zwrotów. Skoro klient widzi produkt z każdej strony, to może się z nim dobrze zapoznać. Oszczędzasz czas i pieniądze.
  • Zaufanie. Skoro nie boisz się pokazać swojego produktu z każdej strony, wzbudzasz w użytkowniku zaufanie. nie masz nic do ukrycia co klient zauważy.

Jak wykonujemy zdjęcia obrotowe?

Skoro już wiesz do czego warto używać prezentacji obrotowych i animacji poklatkowych, przejdźmy do tego jak się je robi.Potrzeba do tego aparatu fotograficznego, statywu, manualnej lub automatycznej platformy obrotowej, oświetlenia i oprogramowania pozwalającego przygotować gotowe pliki HTML5 lub GIF.
  • Prezentacje 360° wykonujemy ustawiając obiekt na środku platformy obrotowej i wprawiając go w ruch.
  • Platforma obrotowa synchronizuje się z aparatem i komputerem. Wykonuje obrót o zadaną ilość stopni, zatrzymuje się i wyzwala aparat.
  • Zdjęcie przenoszone jest na dysk komputera i kartę aparatu (w celu backupu danych)
  • Następnie prezentację składamy w odpowiednim oprogramowaniu – korzystamy z 3DRT od YOFLA, które pozwala na hosting prezentacji na dowolnym serwerze FTP.
Wydaje się proste, ale jak jest w praktyce? Jak sfotografować obrotowo telefon gdy wszystko odbija się w ekranie? A co zrobić gdy trzeba fotografować w tej technice samochód poza studio? Albo jacht? Takie zlecenie też realizowaliśmy – opowiemy o tych niuansach w następnym poście.W międzyczasie możesz obejrzeć nasze dotychczasowe realizacje lub zapoznać się z cennikiem zdjęć obrotowych

Podziel się:

Facebook
Twitter
LinkedIn

Blog o fotografii produktowej

Nasza praca to nie tylko zdjęcia, ale także pasja, którą pragniemy dzielić się na wiele sposobów. Jednym z nich jest nasz blog, w którym przedstawiamy wszystkie ciekawostki i tajniki dotyczące pracy w studio fotograficznym. Szukasz porad od profesjonalistów z branży? Zapraszamy do lektury!

Social Media

Najpopularniejsze

Zobacz również

Powiązane posty